Klantenservice

Dak & Lood B.V.    
Adres:   Ericssonstraat 2 (gate 3)
Postcode:   5121 ML
Plaats:   Rijen
Land:   Nederland
Telefoon:   +31 85 - 066 61 85
E-mail:   [email protected]
Kvk:   71704655
BTW nummer:   NL8588.17.330.B01

Telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9:30u tot 16:30u op 085 - 066 61 85.
U kunt ons ook altijd een mail sturen naar [email protected] of onderstaand formulier invullen.
Wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.
 
 
Met vriendelijke groeten,
Team Dak & Lood.

                       

Neem contact op

FAQ

1. Bestellingen
1.1. Hoe kan ik bestellen?

1.    Kies de gewenste producten en klik op “In winkelwagen”. U gaat dan automatisch naar de winkelwagen. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als u in de webshop zit kunt u rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar winkelwagen gaan.
2.    In de winkelwagen komt u terug bij wat u gekozen hebt en kunt u nog wijzigingen aanbrengen.
3.    Daarna bevestigt u de inhoud van de winkelwagen door op “bestelling afronden” te klikken.
4.    Heeft u een account? Als u inlogt op uw account gaat het bestellen veel sneller. Heeft u nog geen account? Ook zonder account kunt u bestellen, dan hebben we nog wel even uw gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden u aan een account te maken zodat al uw bestellingen en retouren op één plek hebt, u sneller kan betalen en u overal uw winkelmand kan bekijken.
5.    Kies één van onze betaalmethoden.
6.    In de laatste stap vindt u een overzicht van uw bestelling. Tenslotte kan op deze plek ook nog een waardebon ingevoerd worden.
7.    Bevestig dat u ouder bent dan 18 jaar en accepteer de algemene voorwaarden.
8.    Door te klikken op ‘kopen’ accepteert u onze algemene voorwaarden en maakt u uw bestelling definitief.

1.2. Hoe vind ik een bepaald product?

U kunt een bepaald product vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vindt u rechts bovenin het menu en de filterfuncties vindt u links naast de productlijst.

1.3. Hoe kan ik een waardebon gebruiken?

Het veld om uw waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces.
 
Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typfouten. Let u op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we u de voorwaarden van uw voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeert u meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?
 
Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

1.4. Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor u wijzigen of annuleren. U moet wel snel zijn, want dat zijn de Dakenlood’ers in het magazijn ook. Neem daarom tijdig per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice.
 
Is uw bestelling al onderweg? Dan kunt u de bestelling bij bezorging weigeren. Wilt u uw bestelling retourneren na ontvangst van uw bestelling? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren u, zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

1.5. Hoe kan ik een bestelling retourneren?

In het geval dat u uw bestelling wilt retourneren geeft u dat dan alstublieft binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling per telefoon of e-mail aan ons door. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.

Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Verpakt u de waren alstublieft op de pallet en/of in de dozen waarin u producten van ons geleverd heeft gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden.

U kunt ook naar uw account gaan via https://dakenlood.nl/account/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, op het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’.

Voor het retourneren van uw bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wanneer wij de goederen in goede orde ontvangen hebben zullen wij het goederenbedrag binnen 14 dagen aan u crediteren.

1.6. Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al uw bestellingen vindt u in uw account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt u uw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. U kunt hier ook uw bestelling opnieuw plaatsen.

1.7. Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren op een zeer gering aantal producten een minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Dit ziet u als u het betreffende product bestelt. Ook bij  bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

2. Betaling
2.1. Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kunt u eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal
Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank.

Afterpay / Riverty 
Wanneer je kiest voor achteraf betalen op dakenlood.nl, dan wordt het betaalproces volledig overgenomen door Afterpay/ Riverty . AfterPay / Riverty stuurt je na verzending van de materialen een digitale factuur om de gekochte producten te kunnen betalen.

Bankoverschrijving (vooruitbetalen)

Vooruitbetalen houdt in, dat je na het invoeren van je bestelling zelf het openstaande orderbedrag op de bankrekening van Dakenlood.nl overmaakt. Vermeld bij het handmatig overmaken altijd het ordernummer uit je orderbevestiging.

Vooruitbetalen is niet de snelste manier van betaling. Zo kan de overboektijd één tot drie dagen duren. Zodra wij de betaling ontvangen hebben versturen we de bestelling nog dezelfde dag.

Bancontact / Mister Cash
Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. U kunt via deze service direct online afrekenen via uw eigen vertrouwde bankomgeving.
 
Op factuur
Op factuur kopen is niet mogelijk bij Dak&Lood.

Per PIN bij afhalen
Wanneer u uw bestelling wil komen afhalen aan de Ericssonstraat 2 (gate 3) in Rijen is betaling per PIN mogelijk.

2.2. Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur wordt per mail verstuurd. In uw account hebt u onder ‘Mijn bestellingen’ altijd de mogelijkheid om de facturen in te zien.

2.3. Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor u wijzigen. Neem even contact met ons op.
 
Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

2.4. Is een verandering in mijn leveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:

Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres echter volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.

Als u het afleveradres wilt wijzigen, annuleert u de bestelling bij ons en bestelt u daarna de goederen op het gewenste afleveradres.

Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

2.5. Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Dakenlood.nl hecht veel waarde aan uw veiligheid. Als onderdeel van uw bestelling wordt u gevraagd om persoonlijke gegevens in te geven. Dit zijn gegevens die Dakenlood.nl nodig heeft om uw bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Dakenlood.nl en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

3. Verzending / Afhalen
3.1. Bestelling afhalen?

Zodra u bericht hebt ontvangen dat de bestelling klaar ligt kunt u de  bestelling komen afhalen. Tijdens onze openingstijden (09:30 - 16:30 uur) hoeft geen afspraak te maken om de bestelling op te halen.

3.2. Wat zijn de verzendkosten?

Gratis verzending vanaf € 230,- incl. BTW*

De onderstaand genoemde prijzen zijn geldend op onze producten:
 
0 - 30 kg 9,98
30 - 99 kg 33,28
 100 - 500 kg 54,45
 
* Voor lengten langer dan 1,75 meter geldt een prijs van € 33,26. Deze zendingen zijn uitgesloten van de gratis verzending vanaf € 230,-.
* Geldend op standaard producten uit de webshop. Maatwerk wordt per situatie bekeken.
 

Bovenstaande verzendkosten zijn voor verzending binnen Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Voor verzending naar het buitenland rekenen wij een kleine toeslag. Mail voor meer informatie.

3.3. Hoe lang duurt het verzenden?

Wij doen ons best om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wanneer u op werkdagen voor 17:00u uw bestelling plaatst ontvangt u uw bestelling (waar mogelijk) binnen 2 werkdagen. Voor sommige producten is de levertijd langer. Heeft u uw bestelling snel nodig en wilt u zeker weten dat u uw bestelling op tijd in huis heeft? Neem dan gerust even contact met ons op.

3.4. Is verzending naar een ander land mogelijk?

Ja, neem contact met ons op om te informeren naar de specifieke verzendkosten.

3.5. Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Hoogwaardige producten verdienen een hoogwaardige verpakking. Dakenlood.nl hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. Dakenlood.nl heeft veel verschillende kartonformaten op voorraad, die allemaal geschikt zijn voor het verzenden van producten die in ons assortiment aangeboden worden.

3.6. Wat gebeurt er wanneer ik niet aanwezig ben?

Na de eerste poging laat de bezorger een briefje achter. Wij nemen contact met u op om een nieuwe afleverafspraak te maken.

3.7. Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we u een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en u ontvangt nieuwe producten. Heeft u het toch geaccepteerd? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

4. Gebruikersaccount
4.1. Hoe krijg ik extra inkoopkorting voor vaste klanten?

Wij verkopen natuurlijk al onze producten voor de scherpste prijzen van Nederland. Maar ook hier doen wij graag nog een extra schepje bovenop. Want alle vakmannen in Nederland die regelmatig loodzware orders plaatsen via Dakenlood.nl, bieden wij extra inkoopvoordeel. Dat betekent korting bovenop de toch al lage prijzen van ons lood.

Hiervoor dient u een zakelijk account aan te maken. Na het aanmaken van dit zakelijke account kunnen wij u in een kortingsgroep plaatsen. Hiervoor dient u vooraf contact met ons op te nemen.  

4.2. Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar uw account door naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, te klikken en klik vervolgens op ‘Account aanmaken’.
 
Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud uw wachtwoord en uw opgegeven e-mailadres, want u hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

4.3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten - wat nu?

Bij het inloggen vindt u onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in waarmee u zich bij ons hebt aangemeld. Wij sturen u dan een e-mail met een link waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt herstellen.

4.4. Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In uw account kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. U kunt de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

4.5. Hoe kan ik mijn gebruikersaccount verwijderen?

Als u uw gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kunt u uw account op elk moment deactiveren. Wij nemen de deactivering van uw klantenaccount voor u over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

4.6. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst uw huidige wachtwoord in te geven en dan uw nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dient u vervolgens nog een keer te bevestigen.

5. Herroepingsrecht
5.1. Ik ben niet tevreden met de geleverde producten, wat nu?

Alle producten die u in onze shop vindt, zijn door onze experts zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend producten aan van leveranciers met goede reputatie. Als een product u desondanks niet bevalt, mag u deze na ontvangst terugsturen. 

  • Dakenlood B.V. vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Dakenlood B.V. in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Dakenlood B.V. aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  • Als de klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Dakenlood B.V. de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Wanneer uw product gebreken heeft en deze onder de wettelijke garantie vallen, is er de garantieverplichting. Wilt u gebruikmaken van uw garantie, neem dan contact op met onze klantenservice. Dakenlood B.V. is verantwoordelijk voor het leveren van kwalitatief goede producten.

5.2. Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.
 
U kunt ook naar uw account gaan. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen u dan een retourlabel waarmee u uw bestelling aan ons kunt retourneren. De kosten voor het retour sturen zijn voor u. 

6. Privacy
6.1. Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van u, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook ziet u wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw gegevens en hoe lang u uw gegevens kunt bewaren.

6.2. Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vindt u hier: https://www.dakenlood.nl/service/privacy-policy/

6.3. Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze algemene voorwaarden vindt u hier: https://www.dakenlood.nl/service/general-terms-conditions/.

6.4. Wat betekent het Webshop Keurmerk?

Om dit keurmerk te krijgen moet een webshop een certificatieprocedure doorlopen. Het keurmerk staat voor veilig en betrouwbaar online kopen.
De webshop is onafhankelijk gekeurd door Webshop Keurmerk en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving.
 
Uw betalingen zijn veilig, er is voor u een onafhankelijk geschillencommissie, u heeft 14 dagen bedenktijd en kunt de producten achteraf betalen. Klantbeoordelingen zijn online inzichtelijk voor transparantie.

6.5. Klachten en geschillen

Wanneer u een klacht heeft over een product of onze service heeft neemt u dan contact op met onze klantenservice. U kunt ons bereiken op telefoon: 085 - 066 61 85. Maandag tot vrijdag van 09:30 tot 16:30. Of per e-mail: [email protected].

U ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij uw klacht in behandeling nemen en uw klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.degeschillencommissie.nl).

Contactgegevens

Dak en Lood B.V.
Adres Ericssonstraat 2 (gate 3)
Postcode 5121 ML
Plaats Rijen
Land Nederland
Telefoon 085 - 066 61 85
E-mail [email protected]